Je bent verantwoordelijk voor de administratieve opvolging en commerciële ondersteuning van de Category Manager.
Je zoekt naar handelsartikelen en leveranciers, je vergelijkt de condities en gaat in onderhandeling samen met de Category Manager.
Plaatsen van de nodige bestellingen en opvolging hiervan (orderbevestiging, controle factuur) behoort ook tot jouw pakket.
Je treedt op als eerste aanspreekpunt voor vragen over bestellingen.
Je houdt rekening met voorraadbudgetten en ROP’s (reorder points), je analyseert de voorraadbewegingen aan de hand van aankoophistorieken en verkoopstatistieken om een optimale en kostenefficiënte voorraadrotatie te bereiken.
Je vervult het beheer van de artikelen (artikeldata, prijzen, uitlopers, nieuwe artikelen,…) in het systeem om tot een correct artikelbestand te komen. Als buyer sta je hiervoor in contact met de verantwoordelijke databeheer.
Je staat in voor de operationele afhandeling van de leveranciers gerelateerde klachten.
Met jouw productkennis ben je in staat om eerste lijn support te verschaffen aan sales en marketing.
Voorbereiden van project gerelateerde taken om de huidige processen te optimaliseren ter ondersteuning van de category manager.
Deze 4 kerncompetenties/taken kunnen niet ontbreken
Sourcing en negotiatie: op zoek gaan naar leveranciers en onderhandelen.
Productkennis: de wil om zich verder te verdiepen in onze producten en deze te beheersen
Productmanagement: ontzorgen van onze sales afdeling.
Beheersing ERP: voorraadbeheer, cijfermatig, computer minded.
✔️ Je beschikt over een bachelor diploma of denkniveau
✔️ Je hebt bij voorkeur kennis van bouwmaterialen en interesse in plaatmaterialen
✔️ Je bent een onderhandelaar en beschikt over een gezonde portie assertiviteit
✔️ Je bent analytisch ingesteld en kan autonoom werken
✔️ Je bent administratief sterk en zeer nauwkeurig
✔️ Je beschikt over een gedreven persoonlijkheid
✔️ Je spreekt en schrijft vlot Nederlands, Frans en Engels.
✔️ Een echte plus? Je bent snel weg met ERP systemen, bij voorkeur SAP!
✔️ Werkplaats? Cras Waregem ↔️ wissel je kantoor graag in voor een dag thuiswerk? Geen probleem! 🏠️
De warme familiaire sfeer binnen ons bedrijf blijft voelbaar, of het nu tijdens de zomer-BBQ, het kerstfeestje of het personeelsfeest is. Wil jij met ons meevieren? 🍾
Waarom kiezen voor deze job? 👇️
Naast een boeiende functie in een gerenommeerd bedrijf bieden wij:
Een fulltime job (Vast contract).
20 verlofdagen en 9 dagen extra ADV dagen! Laat die reis maar komen. ✈️
Een persoonlijk opleidingstraject via ons LeaP! opleidingsplatform.
Doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf.
Een aantrekkelijk verloningspakket + jaarlijks evolutiegesprek (maaltijdcheques, onkostenvergoeding, groepsverzekering, bonus, enz.) en de mogelijkheid om in te stappen in ons Flex Income Plan!
Je werkt in Waregem maar afwisselend met een dag thuiswerk of andere vestiging is zeker mogelijk.
Een topteam en een informele werksfeer. 🎉
Diverse activiteiten gedurende het jaar, onder leiding van ons Eventteam, waar jij ook kunt instappen!
De gezelligheid en positieve sfeer krijg je er gratis bij! 😄
Herken je jezelf in deze vacature? Stuur mij jouw gegeven door en dan nodig ik je graag uit voor een (virtuele) kop koffie of thee. ☕️